Salten Bilberging As

Salten Bilberging As Salten Bilberging AS driver med bilberging, transport og kranoppdrag i indre Salten og områdene rundt. Vi har en stor MAN bergingsbil med Omars Tungflak.

Vi har kraftig vinsj, mer enn 10 tonns lastekapasitet på flaket, 10 tonns brille for transport av større varebiler og lastebiler, samt en 18t/m kran med fjernstyring. Vi har vanlig "lett" hengerfeste for personbilhengere og campingvogner, samt VBG hengerfeste for store lastebilhengere. Vi har også tilgang til maskinhenger med nyttelast på over 20 tonn for frakt av ekstra tunge ting. Til mindre utf

or- og fastkjøringer, der det er trangt eller bratt, samt til starthjelper, utelåsinger og lignende småjobber bruker vi en trofast Toyota Land Cruiser. Denne har luftstyrte sperrer på både foran og bak, onboard-air for luftfylling av dekk osv, og har en kraftig elektrisk vinsj foran. Storebror i stallen er Dagros, vår 1999 modell Mercedes Actros 2648 tungberger. Vulcan V70 aggregat, to x 20t Sepson vinsjer, tandemdrift. Med denne kan vi berge og transportere større kjøretøyer, lastebiler, vogntog og busser. Vi driver med bilberging av personbil og lastebil, maskiner, traktor mm, samt transport av biler, lastebiler, landbruksutstyr, bygningsmaterialer, belegningsstein, lifter og ellers det som måtte dukke opp. Vi satser på kvalitet i det vi driver med, og har selvfølgelig alle papirer, transportløyve, kranførerbevis, maskinførerbevis, forsikringer med godsansvar og kranarbeid, og ellers utstyret sertifisert og i orden. Vi er ikke underlagt NAF, Falck, Viking eller SOS, og vi fakturerer forsikringsselskapene direkte. Vi driver i samarbeid med Bilskadesenteret Fauske, en velrennomert, solid og kvalitetsbevisst aktør innen bilskade, oppretting og lakkering i indre Salten. Ta kontakt for en hyggelig prat angående akkurat DITT prosjekt, og se hva vi kan gjøre for deg!

Salten Bilberging as kjører Fauske-Setermoen på førstkommende Torsdag (9/5) for å hente en bil. Har dermed kapasitet til...
07/05/2024

Salten Bilberging as kjører Fauske-Setermoen på førstkommende Torsdag (9/5) for å hente en bil. Har dermed kapasitet til å ta med en (2wd) bil nordover, evt en tilhenger eller campingvogn til en konkurransedyktig pris.

Transportløyve og godsansvarsforsikring er selvfølgelig på plass.

Ta kontakt kjapt om frakt ønskes på pm eller tlf 90474525.

29/04/2023

Ble en realistisk test i dag, under arbeid med ei vannledning ble en O-ring mistet på ca 15 meters dyp. Hadde ikke flere, så det ble gjort et forsøk på leting med undervannsdrona Gulars, og etter litt leting dukka den jaggu opp!

Det blei en liten filmsnutt av det🤠

I serien "prøver nye ting» så har vi investert i ei undervannsdrone/ROV. Dette er foreløpig helt sånn prøveprosjekt, og ...
28/04/2023

I serien "prøver nye ting» så har vi investert i ei undervannsdrone/ROV.

Dette er foreløpig helt sånn prøveprosjekt, og litt på sidelinja, men foreløpig prøver vi å ta på oss enklere oppdrag, uten at det koster skjorta.

Trenger du å få en visuell sjekk av fortøyning? Sjekke skrog for skader, eller se hvordan det ligger an med anoder og sånn? Har du mistet dyre briller?

Mulighetene er mange!🙂👍

Hei alle!Et svært spesielt år nærmer seg slutten, og et nytt står og venter rett på andre sida av midnatt!2022, året der...
31/12/2022

Hei alle!

Et svært spesielt år nærmer seg slutten, og et nytt står og venter rett på andre sida av midnatt!

2022, året der Salten Bilberging AS valgte å gjøre drastiske tiltak, og begynte å trappe ned drifta. Første halvdel av året var en skikkelig «sjelelig» prosess, og ingenting av det var enkelt. Siste halvdel av året har vært en prosess det og, mest i øvelsen å akseptere at helsa må komme først, og at det er lov (og man må lære seg) å si nei. Derav årets siste bilde☝️😬

Hvordan 2023 blir er enda ikke avklart. Det er enda to biler i bilparken, og vi rykker ut når vi kan og har mulighet. Antallet innkommende samtaler bekrefter antakelsene om at beredskapen i indre Salten er langt dårligere med oss i en situasjon der vi ikke «må», men det får de som vil styre med.

Uansett hvordan neste år blir seende ut, så ønskes alle våre kunder, følgere og forbindelser et godt nytt år!

Vil med dette uttrykke vår dypeste medfølelse og oversende kondolanser til berørte kollegaer og pårørende, etter at en u...
03/08/2022

Vil med dette uttrykke vår dypeste medfølelse og oversende kondolanser til berørte kollegaer og pårørende, etter at en ung Bilberger mistet livet i ei tragisk ulykke sørpå i dag.

Livet er skjørt, ta vare på hverandre!❤️

Hei alle!Da informeres det om at undertegnede skal bruke 14 dager på å sjekke ut konseptet «ferie», og dermed blir det i...
08/07/2022

Hei alle!

Da informeres det om at undertegnede skal bruke 14 dager på å sjekke ut konseptet «ferie», og dermed blir det i utgangspunktet ingen beredskap her neste to ukene.

Vi formidler berging etter beste evne, men om du ringer og ikke får svar, så er det sånn det er.

Riktig god sommer alle sammen!

Hei igjen alle sammen!Som tidligere varslet så trappes virksomheten gradvis ned her i Salten Bilberging AS. I den forbin...
30/05/2022

Hei igjen alle sammen!

Som tidligere varslet så trappes virksomheten gradvis ned her i Salten Bilberging AS.

I den forbindelse så vil vi fra nå fra månedsskiftet I UTGANGSPUNKTET avslutte vår 24t døgnberedskap.

Vi har allerede fjernet tungbil-beredskapen, og begge tungbergere har reist videre til sine nye eiere!

Det betyr at det er ikke sikkert at telefonen lenger vil bli besvart på kveldstid/natt og i helger. Det kan tenkes at vi fortsetter en sånn halvveis beredskap i en kortere eller lengre periode, men det får vi se på.

Ellers, får man ikke svar og det gjelder enten vrakhenting eller andre oppdrag som det ikke står om liv for å få utført, så send melding eller Mail om telefonen ikke besvares, så oppretter vi kontakt og blir enige så snart vi kan.

Ha en fortreffelig aften🙂👍

Kjære alle sammen, kunder, kollegaer, konkurrenter og følgere!Dette er et innlegg som det er litt vanskelig å finne de r...
07/04/2022

Kjære alle sammen, kunder, kollegaer, konkurrenter og følgere!

Dette er et innlegg som det er litt vanskelig å finne de rette ordene til, på tross av uendelige muligheter på et smart-telefon-tastatur😬.

Det kommer fra nå av til å bli noen forandringer her i Salten Bilberging AS.

Undertegnede har i lengre tid slitt med en helse som ikke helt spiller på lag. Dette med å drive for seg selv er i utgangspunktet ingen spøk, det er veldig morro men det er også ekstremt krevende. Om man da i tillegg velger å drive et firma som ALLTID er åpent, hele døgnet, hver eneste dag, så krever det ganske mye ekstra. Og det har sin pris, som jeg nå må betale regninga på.

Det har gjennom siste året vært lagt ned mye energi i å finne mulige arvtakere til det som har kostet så mye (på så mange måter) å bygge opp, men det har etterhvert kokt bort i kålen, som det heter. Det prosjektet har ikke lyktes. Vi har også Nordland Bilopphugging AS her på Fauske, og uheldige omstendigheter der har gjort at jeg på kort varsel måtte trå til der, i tillegg til å sørge for at bilberging har gått som det skal.

I fjor endte jeg opp med to dager ferie, en fredag og en mandag. I tillegg til egne utfordringer med å være «på vakt» over lengre tid (ca 10 år?) så er det også en familie involvert som har levd med de konsekvensene et slikt prosjekt medfører. Alle som jobber i type vaktordninger skjønner hva jeg mener. Og enda er siste par årene blant de bedre, ettersom jeg har hatt fast makker Eirik som har avløst meg med vakt ca annenhver helg.

Men nå er det slutt. Har til slutt bestemt meg for at livet er for kort til dette rotteracet, og kjenner veldig på trangen til å ta vare på egen helse, egen kropp, familie og bruke mer tid på ting som i det lange løp betyr mer.

Når det er sagt, så har dette så langt vært et eventyr! På tross av slit og strev, så har vi hatt fantastiske trofaste kunder! Vi har alltid stilt opp og gjort absolutt alt vi kan for å løse problemer, og være til hjelp når uhellet er ute. Det har gitt resultater! Det å operere som en lokal og uavhengig aktør, omgitt av store sentrale kjeder med et helt annet apparat i ryggen, har ikke alltid vært lett. Men stein på stein har vi bygget, satset, stått på og det har tross alt gått bra. Vi har klart oss mens andre har dukket under, og vi har også tapt mye penger på at noen firmakunder ikke har klart seg. Vi har investert i dyrt og helt topp utstyr, og vi etablerte ei egen avdeling på Rognan for å kunne yte den aller beste servicen i den delen av Salten også. Vi har relasjoner til ALLE forsikringsselskaper, fire utenlandske assistanse-selskaper, private, firmaer, staten og Fauske, Sørfold og Saltdal kommune. Vi har opparbeidet oss en solid og trofast kundegruppe, og vi er evig takknemlig for det!

På andre siden har vi overlevd drittslengingen og undergravingen som det har gått sport i blant enkelte lokale «helter», vi har stått rakrygget i drittslenging, rykter og sabotasje, og latt service og vårt arbeid tale for seg selv. Alle forsøk på stoppe virksomheten har feilet😊. Ingen nevnt, og heller ingen glemt! Tro ikke at ting som sies ikke kommer de det gjelder for øre til slutt😉. Slike ting gjør det selvfølgelig ikke lettere å stå på og beholde motivasjonen. Man skal ikke spøke med bygdedyret, for det lever i aller beste velgående. Det å overleve «som liten», som alltid har vært mulig, blir også vanskeligere. Stadige krav fra offentlige, egentlig rettet mot store, favner også de små. Store aktører liker å bli enda større, og i kjølvannet ligger det rester av det som en gang var nærhet, personlig service, et håndtrykk og et ærlig dags arbeide. Den kanskje største lærdommen jeg personlig har hatt gjennom disse årene, er at lojalitet, ærlighet, «stå på litt ekstra» til syvende og sist ikke betyr en dritt. Det er trist, og det strider mot alt jeg tror på og står for.

Når vi nå «legger inn årene», så er det veldig sliten, men fremdeles rakrygget, og med flagget HELT til topps. Vi har ikke ei eneste ubetalt regning, og ikke et menneske eller firma vil tape ei krone på oss! Mesteparten av utstyret vil bli solgt, men firmaet vil bestå. Vi vil fremdeles ta oppdrag innen både bilberging og transport, men det blir på våre vilkår, når det ellers passer og lysten er til stede! Vi kommer til å avvikle vår 24/7 beredskapsordning i nærmeste framtid.

Jeg vil imidlertid være så freidig å påstå at Indre Salten vil bli et fattigere sted når ikke Salten Bilberging lenger er i full beredskap. I den forbindelse vil jeg jo gjerne rette en slags «takk» til Politiet, som gjennom sentrale avtaler og fullstendig tafatte (i hvert fall i denne sammenheng) ledere, banker spikeren i kista for å opprettholde lokal beredskap. Alle de årene vi brukte tid og penger, og øvde årlig sammen med brann, helse og politi kunne vi like gjerne brukt til noe annet. Eksemplene ser vi stadig, med lange ventetider og stengte veier i forbindelse med ulykker. Men det der er en tapt sak, og sann mine ord, det kommer til å koste liv før eller senere.

Når det gjelder Nordland Bilopphugging, så vil dere finne både folk og bergingsbiler der. Fokuset kommer til å være på å utvikle driften der videre, for det er MYE å ta tak i. Arbeidsledighet er ikke et alternativ, men mulig dere som kjenner meg vil finne meg oftere til havs🤠.

Sånn rent praktisk vil beredskapen og hva vi kan tilby trappes ned gradvis i takt med at noe av utstyret blir solgt videre. Telefonnummeret er det samme, Mail og kontaktinfo består. Dette skjer i ryddige former, og vi blir ikke borte over natta.

Til slutt vil jeg si tusen takk til dere alle. Både alle dere positive bidrag, som har hjulpet oss med å bygge firmaet, og latt oss bidra både med tjenester og skatteinntekter, og til dere som har gjort hva dere kunne for å ta knekken på oss. Dere klarte det ikke, men vi har lært mye både om oss og dere🙂. Kunnskapen er ikke tung å bære😊

Legger til slutt ved noen bilder, noen av berging og noen av de som betyr mye for meg!

Hiv gjerne ut en kommentar hvis du vil🙃

Takk for meg og oss❤️

Det surrer og går🙂Det er lenge siden det har vært noe særlig liv og røre innpå sida her, men for tida er det mange balle...
26/01/2022

Det surrer og går🙂

Det er lenge siden det har vært noe særlig liv og røre innpå sida her, men for tida er det mange baller i lufta som skal sjongleres med. I dag har det kokt, og fra Tranøy i nord til Rv77 i sør, med tre mann og tre biler i sving samtidig både på lettberging, tungberging og transport. I tillegg er det hektisk på Nordland Bilopphugging, mye som skjer der og. Nå kommer det snart en annen hjullaster til gårds der borte🙂

Litt småsleipt etter veiene, så ta kontakt om det er behov for assistanse, på vår vakttelefon 41132222

Hiver ut noen bilder fra siste tida🙂

31/12/2021

Da nærmer det seg slutten av dette herrens år 2021, som har vært så underlig på så mange måter.

Legger ved en liten filmsnutt, som vant prisen for årets dårligste hjullager🙂. Det var lurt å stoppe og tilkalle berging når bilen begynte å oppføre seg merkelig🙂👍

Ønsker alle et riktig godt å fredfullt nytt år☺️

Hei,Da er det vel snart jul, og jeg vil benytte anledningen til å ønske alle våre kunder, følgere, venner og samarbeidsp...
23/12/2021

Hei,

Da er det vel snart jul, og jeg vil benytte anledningen til å ønske alle våre kunder, følgere, venner og samarbeidspartnere ei riktig god jul, og et godt nytt år.

Det er underlige tider vi er inne i, på så mange måter. Oppfordre alle til å prøve å senke skuldrene, ta vare på seg selv og sine nærmeste, og tenke litt over de viktige tingene. Det skal i hvert fall undertegnede gjøre. Jula kommer som kjerringa på julekvelden uansett😉

Vi beholder full beredskap både på lett og tungt i hele Salten, hele jula, sånn i tilfellet uhellet skulle være ute.

Hilsen Stefan
Salten Bilberging AS

Hei alle,Da er sommeren på hell, og vel så det. Vi er enda her!Nå skal straks høvdingen under kniven, og dermed KAN det ...
23/08/2021

Hei alle,

Da er sommeren på hell, og vel så det. Vi er enda her!

Nå skal straks høvdingen under kniven, og dermed KAN det bli littegrann ventetid og redusert kapasitet om det blir mye å gjøre.

Eirik på Rognan holder fortet til narkosen er ute, og plutselig er jeg oppe å vaker igjen!

See you on the other side🤪

Adresse

Grønåsveien 28
Fauske
8219

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Salten Bilberging As legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Salten Bilberging As:

Del